Zakład Elektroniczny - działamy od 1989 r.

Fakty i mity dotyczące drukarek fiskalnych

Z użytkowaniem drukarek fiskalnych wiąże się szereg mitów, które – rozpowszechniane dość szybko – uznawane są za prawdziwe i przez wiele osób uważane są za fakty. Warto zatem zweryfikować przepisy i ogólne informacje o kasach fiskalnych, a także rozwiać wątpliwości, których pojawianie się jest nieuniknione. Oto kilka najczęściej powielanych mitów o drukarkach fiskalnych i przeciwstawione im fakty, o których warto pamiętać!

Drukarki/kasy fiskalne – najpopularniejsze mity

Powielane, powtarzane i – co najgorsze – kreowane jako fakty, mity o drukarkach fiskalnych nie tylko wprowadzają w błąd, ale mogą stać się również przyczyną poważnych tarapatów! Nieodpowiednie korzystanie z kasy fiskalnej i nieprzestrzeganie przepisów wiązać się może z naliczeniem wysokich kar finansowych. Konsekwencji prawnych i pieniężnych można uniknąć, jeśli będzie się działało zgodnie z wymogami prawnymi. Warto uprzednio zweryfikować kilka często pojawiających się mitów.

      1. Urząd Skarbowy nie zwróci pieniędzy za kasę fiskalną, jeśli przedsiębiorca zakupi ją przed zgłoszeniem.

To oczywiście nieprawda! Dla Urzędu Skarbowego ważne jest jedynie zgłoszenie ilości kas, które będą rejestrować dochody. Powinno ono mieć miejsce co najmniej na dzień przed rozpoczęciem fiskalizacji. Sam moment zakupu czy chronologia zgłoszenia przed zakupem nie ma tutaj żadnego znaczenia. Jedyne co może mieć wpływ to to, że wszystkie kasy za które chcemy otrzymać zwrot muszą być zakupione w tym samym momencie i figurować na tym samym dokumencie(fakturze).

      2. Jeśli kasa fiskalna się popsuje, przedsiębiorca może sprzedawać bez niej.

Jest to niedopuszczalne. Przyjmowanie pieniędzy poza kasą jest niezgodne z prawem i grozi konsekwencjami finansowymi. Jeśli zdarzy się awaria kasy, należy niezwłocznie powiadomić serwisanta. Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie kasy zapasowej.

      3. Dla wygody i szybkości obsługi klientów można zrealizowane transakcje nabić na kasę z opóźnieniem.

To kolejny mit, który może skutkować wieloma nieprzyjemnościami. Paragon powinien być drukowany podczas realizowania transakcji w obecności klienta – obowiązkiem sprzedawcy jest udokumentowanie transakcji i przekazanie jej potwierdzenia (czyli paragonu) klientowi.

 

e-max.it: your social media marketing partner